Buenos Aires, stad van Evita, BOCA juniors en ... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Arnout Eekelder - WaarBenJij.nu Buenos Aires, stad van Evita, BOCA juniors en ... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Arnout Eekelder - WaarBenJij.nu

Buenos Aires, stad van Evita, BOCA juniors en ...

Door: Arnout Eekelder

Blijf op de hoogte en volg Arnout

06 November 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal,

Allereerst nog bedankt voor al jullie reacties. Het is leuk om te lezen dat zoveel personen mij volgen. Legt de lat voor mij echter wel wat hoger om er voor te zorgen dat jullie leuke verslagen te lezen krijgen. Of dit gaat lukken…… we zullen zien wat de “kijkcijfers” doen.

De vluchten verliepen prima. Met een beetje vertraging hier aangekomen in Buenos Aires Argentinië. Maar ach.... vertraging, maakt niet uit: “tiet zat”. Vervoer van luchthaven naar hostel was redelijk eenvoudig te regelen. Echter aangekomen bij het hostel kwam de eerste verassing: hostel gesloten i.v.m. een lek in een gasleiding…. Gelukkig werd ik doorverwezen naar een ander hostel en deze had voor de eerste dagen wel een bed voor me. Ik vraag me overigens wel af hoelang het hostel al gesloten was, want het zag er niet erg bewoont uit, (zie foto’s).

De dagen er na, de grote stad (in totaal 12 miljoen inwoners) gaan verkennen. Eerst met een georganiseerde bustour, later zelf rond met de benewagen, taxi en metro. Het koste me overigens wel een halve week om de stad te leren kennen. In het begin heb je geen idee welke kant op te lopen als je ergens naar toe moet. Misschien heeft het te maken met de zon die hier de andere kant op draait (Zuidelijk halfrond) maar inmiddels verloopt dit prima.

Wat niet zo prima was, is de metro. Al bij het tweede ritje berooft van telefoon en portemonnee! Bij het instappen liep er een oudere man voor mij die zeer langzaam de metro in liep, terwijl er ruimte genoeg was om door te lopen. Van achter werd ik daarna door zijn handlangers naar voren gedrukt tegen deze oude vent aan. Gevolg; hij kijkt mij natuurlijk raar aan en ik verontschuldig mij, en intussen zijn de “zakken aan de zijkant” vakkundig leeg gemaakt. Klassieker dus, en in twee seconden gepiept. Ik had het wel direct in de gaten maar ik heb geen flauw idee wie het nu geweest zijn. Er achter aan hollen had dus geen zin en die ouwe weet natuurlijk ook nergens van. Kortom: welkom in de grote stad jongen………!

De rest van die dag stond in het teken van rekening en telefoon blokkeren, zorgen dat ik weer wat geld kon krijgen en aangifte doen bij de politie. Via Skype gebeld met onder andere de bank, de Nederlandse ambassade hierin BA, en naaste familie en zo alles kunnen regelen. Voor iedereen die me geholpen heeft nogmaals: Muchas gracias!
Er wordt nu vanuit Nederland een pakketje verstuurd die ik bij de ambassade kan ophalen. Hier moet ik nu op wachten om vervolgens door te kunnen reizen. Kleine hick-up dus, maar komt allemaal goed.

Intussen wel alle tijd dus om de stad te bekijken en alle toeristische plekken te bezoeken. “Elk nadeel heb z’n voordeel” zij ooit ene Gohan Croeff, die in dit voetbal gekke land algemeen bekent is.

Hoogte punten tot nu toe zijn wel het bezoek aan Recoleta Cementry, een begraafplaats voor de welgestelden midden in de stad met fantastische graftombes en ook het graf van Evita Perón; het bijwonen van een voetbal wedstrijd van BOCA juniors en natuurlijk de dwaze moeders. Afgezien van de voetbal foto’s, (komen later omdat ik mijn camera niet kon meenemen en ik afhankelijk ben van iemand anders), foto’s bijgesloten.

Daarnaast is het contact met medereizigers in de hostels en de meeste locals (afgezien van die kl…zakken in de metro) ook erg prettig. Wat mogelijk nog wel een probleem gaat opleveren in mijn gebrekkige Spaans. Hier in BA spreken de meeste die ik nodig heb nog wel een woordje Engels, maar dit schijnt buiten de stad anders te zijn. We zullen zien hoe dit gaat, dan maar met handen en voeten….

Voor komende donderdag 8 november een boottripje geboekt naar het plaatsje Colonia del Sacramento, in Uruguay. Een oud dorpje dat op de werelderfgoed lijst van UNESCO staat. Moet erg mooi zijn. En misschien in het weekend naar Tigre, een stadje aan de rand van de immens grote delta van de rio de la Plata, ruim 30 km ten noordwesten van BA. Maar dit is afhankelijk van hoeveel cash ik nog heb en wanneer het pakketje komt.

Voor nu, groeten uit een zonnig Buenos Aires en tot later,

Arnout

  • 06 November 2012 - 19:09

    Rita Appel:

    Via mijn moeder, Jannie Appel, begreep ik dat je onlangs nog bent langs geweest en natuurlijk vertelde ze mij van je reis en dat je te volgen was via internet. Ik heb me meteen aangemeld en ben heel benieuwd naar al je verhalen en belevenissen. Een vervelende start in Buenos Aires, maar ik ga ervan uit dat je vanaf nu heel veel gaat genieten en dat je met een rugzak vol ervaring weer terug komt. Geniet ervan en ik kijk uit naar je verhalen!

    Groet,
    Rita Appel

  • 06 November 2012 - 22:18

    Jos, Bianca, Mael En Merle:

    Hey Arnout, fijn om zo je reis te kunnen volgen en de foto's te kunnen zien! Het geeft een mooi beeld samen met de skype momenten! Blijf vooral maar foto's meesturen, vinden we erg mooi om te kijken!

  • 07 November 2012 - 07:17

    Marcel En Astrid:

    Hey Arnout, leuk om dit te lezen, die attente schoonzus van jou (en van mij) stuurde een mailtje rond met deze site. Je had het natuurlijk al wel verteld dat je te volgen was, maar nu hebben we het gelijk gelezen. We hadden al wel gehoord hoe je eerste dagen waren met name je beroving. Dat is wel even flink lastig en balen! Verder hopen we dat alles goed met je gaat en we blijven je volgen. Heel veel plezier vanuit ons herfstachtige Eibergen, groeten Marcel, Astrid, Koen en Lisa

  • 07 November 2012 - 07:36

    Sabina:

    Hi,

    Je eerste echte reisverslag ontvangen en natuurlijk gelijk gelezen, ik denk niet dat je zorgen hoeft te maken over je "kijkcijfers" want het was leuk om te lezen en met mooie foto's.
    ik zou zeggen ga zo door!! Gr Sabina

  • 07 November 2012 - 22:44

    Harry:

    Ja man, welkom in de grote stad, gelukkig heeft dit je goede humeur niet al te veel aangetast.
    Er zal genoeg te zien zijn, dus ondanks je tegenslag toch maar genieten van alle moois dat dit deel van de wereld te bieden heeft.
    Groeten,
    Harry
    ps, de eerste vijf tanks zijn al opgehaald.

  • 08 November 2012 - 09:08

    Robert, Inge, Gijs En Anne:

    Hey wereldreiziger,

    Met plezier lezen we je reisverslag, leuk om zo op afstand wat mee te kunnen genieten van jouw ervaringen. Vandaag zit je op de boot als het goed is, op weg naar het oude stadje. We hopen dat je een leuke dag hebt. Wel ff wat foto's van die mooie oude stad maken hoor....we zijn natuurlijk wel bloedje nieuwsgierig. Fijne reis en we blijven je volgen. Pakketje inmiddels ontvangen zodat je verder kunt?????

    Groeten big brother, schone zus en kids.

  • 08 November 2012 - 14:41

    Victor:

    Hee Arnout,
    leuk om je eerste verslagen te lezen en je fotoos te zien ! Jaloers hoor! Hier is het "dull as ever" en niets te doen. Je kent het wel.....
    Veel plezier nog en ik blijf je volgen.
    Victor.


  • 10 November 2012 - 09:49

    Dennis En Oranna :

    Hallo Arnout,

    Hè, wat lekker avontuurlijk, zo'n wereldreis!! Maar je hebt nu al genoeg sores meegemaakt voor je hele reis, misschien betekent dat wel dat de rest alleen nog maar mooi en bijzonder zal zijn, nou ja, dat hopen we voor jou. Mooi om je op deze manier te volgen.

    Groeten, Dennis en Oranna

  • 10 November 2012 - 09:49

    Dennis En Oranna :

    Hallo Arnout,

    Hè, wat lekker avontuurlijk, zo'n wereldreis!! Maar je hebt nu al genoeg sores meegemaakt voor je hele reis, misschien betekent dat wel dat de rest alleen nog maar mooi en bijzonder zal zijn, nou ja, dat hopen we voor jou. Mooi om je op deze manier te volgen.

    Groeten, Dennis en Oranna

  • 10 November 2012 - 09:49

    Dennis En Oranna :

    Hallo Arnout,

    Hè, wat lekker avontuurlijk, zo'n wereldreis!! Maar je hebt nu al genoeg sores meegemaakt voor je hele reis, misschien betekent dat wel dat de rest alleen nog maar mooi en bijzonder zal zijn, nou ja, dat hopen we voor jou. Mooi om je op deze manier te volgen.

    Groeten, Dennis en Oranna

  • 11 November 2012 - 18:52

    Marcel Nijbroek:

    Hoi Arnout,

    Wat een hoop zie jij in zo'n grote stad, fantastisch ! En die foto's, de dwaze moeders, Evita, echt heel bijzonder om live mee te maken ! Ik zal regelmatig kijken op jouw site, ik vind het erg gaat wat je allemaal meemaakt. (behalve de diefstal natuurlijk...)
    Maak er een hele mooie bijzonder trip van, en wie weet, wie weet, kom je wel met een hele schone dame terug naar Grolle ! Enjoy.
    groeten, Marcel Nijbroek

  • 11 November 2012 - 19:30

    Wim Luiijmes:

    Halo Arnout

    Leuk om je verslag te lezen en daarbij de mooie foto,s van de grote stad.
    Jammer van de zakkenrollers in de metro, heb het zelf ook een keer aan den lijve ondervonden.
    Hopelijk maak je dit de rest va nde reis niet meer mee.
    Ik blijf je volgen en ik wens je nog een hele mooie reis toe.

    Groetjes van je oud collega,
    Wim Luijmes

  • 18 November 2012 - 10:46

    Alfred Meijer:

    Hoii Arnout ;

    fijn, dat je het na je zin hebt.
    Leuke reisimpressies.

    Mogelijk een tip; ga niet teveel als toerist gekleed, gezien je ervaringen in de metro.

    Groet; Alfred

  • 01 Februari 2013 - 20:25

    Harry En Agnes:

    Ook wij genieten van je reisverslagen en foto’s geweldig.
    Nog veel reisplezier
    Groetjes Harry en Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Arnout

Al jaren lang zat het in mijn hoofd, ik wil nog een keer de wereld rond. Na die eerder gemaakte reis naar o.a Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië is die wens altijd blijven zitten. En nu is het bijna zover. 28 oktober 2012 begint de reis die me o.a. in Argentinië, Chili, Antarctica, Nieuw Zeeland, Vietnam, Cambodja en Laos moet brengen. Hopelijk genoeg indrukken voor een nieuwe kijk op mijn oude werkelijkheid bij terug komst in Nederland......

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1088
Totaal aantal bezoekers 59388

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 11 Augustus 2013

Reis rond de wereld in 288 dagen

Landen bezocht: